reklama

Blondína v balkánskom autoservise

Príde slovenská blondínka na novom aute s viedenskou ešpézetkou do srbského autoservisu na predmestí Banja Luky a hovorí: "Imam defekt."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V nedeľu večer sme sa vracali z Viedne do Banja Luky a na chorvátskej diaľnici dostalo auto defekt. Samozrejme, nikto z nás štyroch nikdy nemenil koleso na aute, tak sme najskôr len vystúpili a chvíľu na to koleso len tak pozerali, či si to nakoniec nerozmyslí a nenafúkne sa naspäť do pôvodného tvaru. Romantickú atmosféru dotvárala teplota okolo nuly, dážď a kamióny v pravom jazdnom pruhu. Vyhodili sme všetky veci z auta na krajnicu, vytrepali z kufra rezervu a našli zdvihák. Nakoniec sa ho ujal Simonov kolega, ktorý ako jediný z nás nemá vodičák. Za hodinu sme už znova boli na ceste. „Chvalabohu, že som v kritickej situácii nestratil nervy! Hlavne nestratiť nervy!!!" rozplýval sa druhý kolega, ktorého úloha spočívala v tom, že úplne sám priniesol výstražný trojuholník naspäť k autu, keď sme odchádzali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na druhý deň ráno bolo treba zaviesť auto do servisu. Vyšlo to na mňa, lebo Simon musel ísť do práce a okrem toho rozhodol, že sa na túto strategickú úlohu hodím oveľa lepšie, lebo viem, ako sa po srbsky povie „Mám defekt" (Imam defekt).

Banja Luka je hlavné mesto Republiky srbskej, jednej z dvoch federatívnych republík Bosny a Hercegoviny (tá druhá je Federacija Bosne i Hercegovine). V Republike srbskej bolo minulý rok nezamestnaných viac ako 35 percent ľudí, v Bosne a Hercegovine celkovo viac ako 40 percent. Podľa mňa tých zvyšných 60 percent pracuje buď v administratíve alebo súkromne podniká priamo u seba doma. Na prízemí v každom druhom dome funguje malý biznis, najčastejšie buď predaj potravín (lebo každý musí jesť), predaj oblečenia (lebo každý sa musí obliekať), ambulancie a lekárne (lebo každý je občas chorý) alebo oprava áut (lebo každý má auto, na ktorom sa sem tam niečo pokazí) . Na našej ulici sú dva malé supermarkety, jedna pekara, jeden nonstop supermarket, dva Kineske obchody, jeden second hand, jedna ambulancia (zubárska), jedna apoteka a dvakrát autoservis.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže som sa vybrala do autoservisu. Napriek mojim (vskutku chabým) znalostiam srbčiny som odignorovala svietiaci nápis Prijem vozidla a namierila som si to rovno do dielne, kde sa práve dvaja mladí automechanici prezliekali do montériek. Stihla som si s nimi vymeniť len niekoľko prekvapených pohľadov, kým mi ukázali, kde sú dvere. Poslali ma za šéfom, to bol ten, čo nemal montérky, ale zato mal strašne veľa gélu vo vlasoch a trochu čudne sa usmieval. Ťažko povedať, či za to mohli naše obmedzené komunikačné možnosti alebo minisukňa, ktorú som si neprezieravo obliekla na túto príležitosť.

Šéfko asi desať minút obtelefonovával niekoľko pneumatikových obchodov (teda, aspoň tak som to pochopila z kontextu) a nakoniec zistil, že tento typ v Banja Luke nemajú. Tak sme sa dohadovali, že čo ako ďalej - on po srbsky a ja po slovensky s niekoľkými srbskými extensions. Asi to bude treba objednať zo Sarajeva alebo potom uvidíme, hovorí chlapík. Vypýtal si moje číslo, že mi zavolá za hodinu. Pre istotu som mu nadiktovala aj Simonove číslo (To je broj mojho prijatela!), reku radšej nech vidí. A podľa všetkého aj videl, lebo už sú to tri dni a ešte stále nezavolal.

Dáša Stanková

Dáša Stanková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

I don´t like small talks. Zoznam autorových rubrík:  Lost in translationBalkánSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu